სილაბუსი - XI, VII, V კლასები
შ.პ.ს საერო საშუალო სკოლა - კომპლექსი ,,,სადუნი"
2015 - 16 სასწ. წ.
|
სასწავლო საგნის დასახელება
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
მასწავლებლის სახელი, გვარი და საკონტაქტო ინფორმაცია
|
მაია კორშია
ტელ: 593 25 15 94
ელ. ფოსტა: maka.korshia@mail.ru
|
სწავლების კლასი
|
XI
|
სწავლის საფეხური
|
საშუალო
|
საგნის სტატუსი
(სავალდებულო; არჩევითი; ფაკულტატური/კლუბი)
|
სავალდებულო
|
სასწავლო კურსის ხანგრძლივობა
|
მთლიანი სასწავლო წელი (ორი სემსეტრი)
|
შეფასების მეთოდები და კრიტერიუმები
|
განმსაზღვრელი
|
კვირეული დატვირთვა
|
5 სთ.
|
შემაჯამებელი დავალების სავალდებულო მინიმალური რაოდენობა
|
9
|
საკონტროლო
| |
ლაბორატორიული
|
_
|
გაკვეთილის ტიპები
|
ინტეგრირებული, ახსნითი, ლექციური, გასვლითი, შემაჯამებელი...
|
გაკვეთილის ორგანიზება
|
ინდივიდუალური და წყვილებში მუშაობა, ჯგუფური მუშაობა, საკლასო მუშაობა აქტივობების გამოყენებით
|
სავალდებულო ლიტერატურა (ავტორი; გამომცემლობა)
|
ვ. როდონაია - ქართული ენა და ლიტერატურა
|
დამატებითი ლიტერატურა და სხვა სასწავლო მასალა
|
დ. თვალთვაძე, ნ. გაფრინდაშვილი - მართლწერის წესები და სავარჯიშოები.
|
წლიური გამოცდა
|
_
|
გამოსაყენებელი აქტივობები
|
გამოწვევა - ,,გონებრივი იერიში, კითხვა - პასუხი, მსჯელობა - დისკუსია, მინი ლექცია, პაუზებით კითხვა, ბლუმის ტაქსონომია, ვენის დიაგრამა, სხვადასხვა ტიპის სქემები, ინტერნეტ - საიტები, ,,სლაიდები“, ლიტერატურული კვლევები, ,,გრეისტორმინგი“
|
კლასში განსაკუთრებული საჭიროებების მქონე ბავშვის არსებობის შემთხვევაში ინდივიდუალური საჭიროებისადმი გეგმის ადაპტირება
|
_
|
სასწავლო საგნის მიზანი და ამოცანები
ქართული ენისა და ლიტერატურის სწავლების ძირითადი მიზანია, სხვადასხვა პერიოდის ტექსტების წაკითხვა - გაანალიზება და მათაგან საჭირო ინფორმაციის ამოკრების უნარის განვითარება, კრიტიკული აზროვნებისა და მსჯელობის უნარის განვითარება, ინტერპრეტაციისა და შედარებისუნარის განვითარება, ისტორიული და ლიტერატურული კონტექსტის გააზრება, საკუთარი აზრის წერილობით გამოთქმის უნარის განვითარება, კვლევა - ძიებისა და ჯგუფური მუშაობის უნარ - ჩვევების განვითარება, ნაწარმოების ქვეტექსტების წაკითხვის უნარის განვითარება.
ასევე, უნდა შეძლონ მხატვრული ტექსტის შექმნა დასახული ამოცანის გათვალისწინებით. თეორიული ცოდნის გამოყენება კონკრეტული ნაწარმოების ინტერპრეტაციის დროს, ტექსტის შედარებითი ანალიზი.
სხვისი აზრის კრიტიკული ანალიზი, ნაწარმოების ენობრივი ელემენტების ანალიზი.
პიროვნების საერთო კულტურა, საკომუნიკაციო და პროფესიული უნარ - ჩვევები მშობლიური ენის საფუძველზე ყალიბდება. ის ქმნის იმ ძირითად ბაზისს, რომელსაც ეფუძვნება ადამიანის განვითარების შემდგომი პროცესი. სწორედ ამის გათვალისწინებით განისაზღვრება ქართული ენისა და ლიტერატურის სწავლების ძირითადი მიზნები:
· განუვითაროს მოზარდს ძირითადი სამეტყველო უნარები (წერა, კითხვა, მოსმენა, საუბარი);
· გამოუმუშაოს წერითი და ზეპირი მეტყველების კულტურა;
· განუვითაროს საკუთარი აზრის ლოგიკური თანმიმდევრობით გამოთქმისა და წერილობითი ტექსტის შექმნის უნარი;
· ჩამოუყალიბოს დამოუკიდებელი შემოქმედებითი აზროვნების უნარი;
· შეაყვაროს კითხვა, გამოუმუშაოს ლიტერატურის აღქმისა და გაცნობიერების უნარი;
საგანმანათლებლო მიზნებიდან გამომდინარე, ქართული ენისა და ლიტერატურის სწავლება სკოლაში ითვალისწინებს კონკრეტული ამოცანების გადაჭრას. ეს ამოცანებია:
· კალიგრაფიული კულტურის გამომუშავება;
· ლექსიკური მარაგის შევსება - გამდიდრება;
· აზრის მკაფიოდ გამოხატვის უნარის ჩამოყალიბება;
· მსჯელობის უნარის განვითარება;
· სააზროვნო მოქმედებათა განვითარება;
· მრავალფეროვანი ტექსტების შესწავლისა და გააზრების უნარის ჩამოყალიბება;
· დისკუსიებში მონაწილეობა;
· ტექსტის ანალიზის უნარის განვითარება;
· სხვადასხვა რესურსით სარგებლობა;
· ორთოგრაფიული და პუნქტუაციური ნორმების სათანადოდ გამოყენება;
· ნაწარმოებში ასახული პრობლემატიკის მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.
სხვადასხვა სახის ზეპირი ტექსტების ანალიზი, ადეკვატურად და დამარწმუნებელად მეტყველება, წაკითხული ტექსტის ანალიზი და სინთეზი.
ასევე უნდა შეძლონ ტექსტებში მოცემული გრამატიკული კონსტრუქციების გამოყოფა, სტილისტურ თავისებურებებზე დაყრდნობა, გრამატიკის, ორთოგრაფიის, პუნქტუაციის წესების მართებულად გამოყენება.
საკომუნიკაციო უნარ - ჩვევების განვითარება, ზეპირი და წერილობითი ტექსტების შეფასება.
კონკრეტული საკითხის შესასწავლად ინფორმაციის მოძიება და გადამოწმება.
არგუმენტირებული მსჯელობა ტექსტებში გამოვლენილი თავისებურებების შესახებ.
ლიტერატურული ნაწარმოებების შედარება - ანალიზი.
წერილობით ტექსტებში საკუთარი პოზიციის წარმოჩენა.
ქართული და მსოფლიოს ლიტერატურული თემების ურთიერთკავშირის აღქმა - გააზრება
|
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგი და განსავითარებელი კომპეტენციები
· მოსწავლეს შეუძლია საჯარო მოხსენების წარდგენა კონკრეტული აუდიტორიის წინაშე კონკრეტული მიზნით, წინასწარ განსაზღვრა მიზნისა და აუდიტორიის, სათქმელის მკაფიოდ ჩამოყალიბება.
· მოისმინოს და გამოთქვა საკუთარი მოსაზრებები, გამოიტანოს დასკვნა, იმსჯელოს მსგავსება - განსხვავებაზე.
· შეადაროს საჯარო გამოსვლისას გამოყენებული საინფორმაციო წყაროები (CD - ROM, ინტერნეტი, საენციკლოპედიო სტატია თუ საგაზეთო წერილი) და შეაფასოს.
· გააანალიზოს სხვადასხვა ეპოქის ტექსტები, იმსჯელოს პრობლემატიკაზე, ეპოქსითვის დამახასიათებელ ნიშნებზე, განასხვავოს თემები და იდეები.
· შეუძლია გამოყოს ტექსტში სიუჟეტის განვითარების საფეხურები და სტრუქტურული ელემენტები.
· განსაზღვროს კითხვის მიზანი, განმარტოს უცხო სიტყვები.
· შეუძლია მხატვრული ნაწარმოების წერილობითი გაანალიზება.
· სხვადასხვა სახის ესეს დაწერა, ლიტერატურული პარალელების გამოყენება.
· ადეკვატურად გამოიყენოს სათანადო ენორივ - გრამატიკული საშუალებები.
· გამოიყენოს წერის სტრატეგიები ნაწარერის ორგანიზებისათვის
|
ძირითადი მეთოდები, რომლებიც გამოყენებული იქნება ამ საკითხების შესწავლისა და შეფასებისას
წინარე ცოდნის გააქტიურება, მასალის მთლიანობაში აღქმა - გააზრება, კრიტიკული - ანალიტიკური აზროვნების განვითარება, კითხვის დასმის უნარ - ჩვევის განვითარება, მთავარი და მეორეხარისხოვანი თემების გამიჯვნა, სხვადასხვა აქტივობების გამოყენებით სწავლების უნარ - ჩვევათა გამომუშავება,
მოტივაციის ამაღლება, კითხვის, წერისა და მოსმენის უნარ - ჩვევების განვითარება, მსჯელობა - ანალიზის, დისკუსიის უნარ - ჩვევათა ჩამოყალიბება, ენობრივი კომპეტენციების განვითარება,
კომუნიკაციის ძირითადი ხერხებისა და სტრატეგიების დაუფლება, შეჯამება - ტესტირება, მასწავლებლის დაკვირვება, მოსწავლისა და მასწავლებლის თვითშეფასება, კომეტარი, განმსაზღვრელი შეფასება (ქულა).
|
წლის განმავლობაში განსახილველი ძირითადი თემები - თანმიმდევრულად დალაგებული და დაჯგუფებული
1. შესავალი
2. I თავი. რომანტიზმი - საუკუნის სავიზიტო ბარათი.
3. II თავი. ქართული თეატრის დაარსება.
4. III თავი. ახალი თაობა.
5. IV თავი. ,,ხევის საგა“ ანუ დაკარგული თავისუფლების ძიებაში..
6. V თავი. მითოსთან დაბრუნება
|
მოსალოდნელი შედეგები (იმ ცოდნისა და უნარ-ჩვევების ჩამონათვალი, რომელსაც უზრუნველყოფს საგნის სწავლება
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე ახდენს ინფორმაციის გაგებას, ანალიზსა და შეფასებას. ლექსიკოლოგიური და გრამატიკული ასპექტების გარჩევას, ზეპირი მოხსენების წარდგენას და თემისა და მიზნის განსაზღვრას.
სხვადასხვა პერიოდის ტექსტების გაანალიზებასა და შედარებას, თემებისა და იდეების გაცნობიერებას.
ქართულ ლიტერატურულ ნაწარმოებებთან პრობლემატიკის თვალსაზრისით უცხოური ლიტერატურის გაცნობას.
ახდენს ცხადად ჩამოყალიბებას განსახილველი საკითხისა და საკუთარი მოსაზრების დაფიქსირებას.
აანალიზებს დასკვნებს, დამაჯერებელი არგუმენტებით ახერხებს მსმენელის დარწმუნებას.
ზეპირი გამოსვლის მოსმენისას ჩაინიშნავს საყრდენ სიტყვებსა და ფრაზებს, ადგენა გამოსვლის მოკლე გეგმას.
ადარებს ერთი და იმავე თემებს და მსჯელობს მსგავსება - განსხვავებაზე.
იყენებს სხვადასხვა სტრატეგიებს შესწავლითი კითხვის დროს.
ნაწარმოების წერილობითი გაანალიზებისას მსჯელობს, აანალიზებს, გამოხატავს საკუთარ პოზიციას, ავტორის პოზიციას.
განიხილავს პერსონაჟთა ხასიათებს, ღირებულებებსა და ფასეულობებს.
განარჩევს და შესაბამისი ენობრივ - გრამატიკული საშუალებების გამოყენებით წერილობით ტექსტში წარმოადგენს ინფორმაციას, კომენტარს, პროგნოზს, ვარაუდს.
|
შ.პ.ს საერო საშუალო სკოლა - კომპლექსი ,,,სადუნი"
2015 - 16 სასწ. წ.
სასწავლო საგნის დასახელება
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
მასწავლებლის სახელი, გვარი და საკონტაქტო ინფორმაცია
|
მაია კორშია
ტელ: 593 25 15 94
ელ. ფოსტა: maka.korshia@mail.ru
|
სწავლების კლასი
|
VII
|
სწავლის საფეხური
|
საბაზო
|
საგნის სტატუსი
(სავალდებულო; არჩევითი; ფაკულტატური/კლუბი)
|
სავალდებულო
|
სასწავლო კურსის ხანგრძლივობა
|
მთლიანი სასწავლო წელი (ორი სემსეტრი)
|
შეფასების მეთოდები და კრიტერიუმები
|
განმსაზღვრელი
|
კვირეული დატვირთვა
|
5 სთ.
|
შემაჯამებელი დავალების სავალდებულო მინიმალური რაოდენობა
|
9
|
საკონტროლო
| |
ლაბორატორიული
| |
გაკვეთილის ტიპები
|
ინტეგრირებული, ახსნითი, ლექციური, გასვლითი, შემაჯამებელი...
|
გაკვეთილის ორგანიზება
|
ინდივიდუალური და წყვილებში მუშაობა, ჯგუფური მუშაობა, საკლასო მუშაობა აქტივობების გამოყენებით.
|
სავალდებულო ლიტერატურა (ავტორი; გამომცემლობა)
|
ვ. როდონაია - ქართული ენა და ლიტერატურა
|
დამატებითი ლიტერატურა და სხვა სასწავლო მასალა
|
ნ. ცხვედიანი. მ. ხვედელიძე - ქართული ენა
|
წლიური გამოცდა
|
-
|
გამოსაყენებელი აქტივობები
|
გამოწვევა - ,,გონებრივი იერიში, კითხვა - პასუხი, მსჯელობა - დისკუსია, მინი ლექცია, პაუზებით კითხვა, ბლუმის ტაქსონომია, ვენის დიაგრამა, სხვადასხვა ტიპის სქემები, ინტერნეტ - საიტები, ,,სლაიდები“...
|
კლასში განსაკუთრებული საჭიროებების მქონე ბავშვის არსებობის შემთხვევაში ინდივიდუალური საჭიროებისადმი გეგმის ადაპტირება
|
სასწავლო საგნის მიზანი და ამოცანები
ქართული ენისა და ლიტერატურის სწავლების ძირითადი მიზანია, მოსწავლეთა გამოწვევა სწავლაზე, ცოდნაზე სასაუბროდ, ლიტერატურული ტექსტების შედარება - ანალიზი, მსგავსი ტექსტების შექმნაზე მუშაობა. ერთსა და იმავე თემაზე შექმნილი პოეტური ნაწარმოებების შედარება, ტექსტის სტრუქტურული მახასიათებლების გაცნობა, მსჯელობის ტიპის ტექსტების შექმნაზე მუშაობა.
ასევე უნდა შეძლონ განსაზღვრონ სიუჟეტის ცნება, ციტატისა და პერიფრაზის ცნება. გაეცნონ წერილის ძირითად ელემენტებს, მიზნისა და ადრესატის გათვალისწინებით გამოიმუშავონ წერის უნარ - ჩვევა.
სწავლების მიზანი ითვალისწინებს სიმბოლოს ცნების შემოტანას, აქტიური კითხვის სტრატეგიებს, გაცნობას, დისკუსიის წარმართვას, პერსონაჟთა შედარებით დახასიათებას, საინფორმაციო ხასიათის ტექსტების კითხვას, ისტორიული ფაქტისა და მხატვრული გამონაგონის გამიჯვნას, პოემის ჟანრის გაცნობას, ინფორმაციის მოძიების უნარ - ჩვევას, კითხვის სტრატეგიების გაცნობა - გამოყენებას.
სწავლების მიზანი ასევე ითვალისწინებს პრობლემებს, განსხვავებულ თვალსაზრისებს და ამ პრობლემების გადაჭრის ალტერნატიული გზების ძიებას, შეჯერების საფუძველზე საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვას.
პიროვნების საერთო კულტურა, საკომუნიკაციო და პროფესიული უნარ - ჩვევები მშობლიური ენის საფუძველზე ყალიბდება. ის ქმნის იმ ძირითად ბაზისს, რომელსაც ეფუძვნება ადამიანის განვითარების შემდგომი პროცესი. სწორედ ამის გათვალისწინებით განისაზღვრება ქართული ენისა და ლიტერატურის სწავლების ძირითადი მიზნები:
· განუვითაროს მოზარდს ძირითადი სამეტყველო უნარები (წერა, კითხვა, მოსმენა, საუბარი);
· გამოუმუშაოს წერითი და ზეპირი მეტყველების კულტურა;
· განუვითაროს საკუთარი აზრის ლოგიკური თანმიმდევრობით გამოთქმისა და წერილობითი ტექსტის შექმნის უნარი;
· ჩამოუყალიბოს დამოუკიდებელი შემოქმედებითი აზროვნების უნარი;
· შეაყვაროს კითხვა, გამოუმუშაოს ლიტერატურის აღქმისა და გაცნობიერების უნარი;
საგანმანათლებლო მიზნებიდან გამომდინარე, ქართული ენისა და ლიტერატურის სწავლება სკოლაში ითვალისწინებს კონკრეტული ამოცანების გადაჭრას. ეს ამოცანებია:
· კალიგრაფიული კულტურის გამომუშავება;
· ლექსიკური მარაგის შევსება - გამდიდრება;
· აზრის მკაფიოდ გამოხატვის უნარის ჩამოყალიბება;
· მსჯელობის უნარის განვითარება;
· სააზროვნო მოქმედებათა განვითარება;
· მრავალფეროვანი ტექსტების შესწავლისა და გააზრების უნარის ჩამოყალიბება;
· დისკუსიებში მონაწილეობა;
· ტექსტის ანალიზის უნარის განვითარება;
· სხვადასხვა რესურსით სარგებლობა;
· ორთოგრაფიული და პუნქტუაციური ნორმების სათანადოდ გამოყენება;
· ნაწარმოებში ასახული პრობლემატიკის მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.
|
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგი და განსავითარებელი კომპეტენციები
· მოსწავლეს შეუძლია უცნობი ტექსტების მოსმენა და ზეპირი წარდგინება აუდიტორიის წინაშე, ჩანიშვნა ძირითადი ფაქტების შეფასებები.
· შეუძლია ცვალოს სამეტყველო ქცევა საკომუნიკაციო ამოცანისა და აუდიტორიის გათვალისწინებით, მონაწილეობა მიიღოს საკლასო დისკუსიებში, დამაჯერებლად დაიცვას საკუთარი აზრი და წარუძღვეს მინი - დიკუსიას.
· შეუძლია ძირითადი ენობრივი მახასიათებლების ამოცნობა და გამოყენება, ზეპირი კომუნიკაციის სტრატეგიების შესაბამისად გამოყენება, სხვადასხვა სახის მხატვრული და არამხატვრული ტექსტების გააზრება - გაანალიზება, მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.
· შეუძლია ამოიცნოს და შეაფასოს ტექსტის შესაბამისობა კონკრეტულ მიზანსა და აუდიტორიასთან, გააანალიზოს ტექსტი ენობრივი მახასიათებლების მიხედვით.
· გამოიყენოს კითხვის მიზნის შესაბამისი სტრატეგიები.
· შექმნას წერილობითი ტექსტები სხვადასხვა მიზნით, აუდიტორიის გათვალისწინებით.
· გამოიყენოს წერის სტრატეგიები ნაწერის ეფექტური ორგანიზებისათვის.
· წეროს მართებულად, შეძლოს საკუთარი ნაწერის რედაქტირება და კორექტირება
|
ძირითადი მეთოდები, რომლებიც გამოყენებული იქნება ამ საკითხების შესწავლისა და შეფასებისას
წინარე ცოდნის გააქტიურება, მასალის მთლიანობაში აღქმა - გააზრება, კრიტიკული - ანალიტიკური აზროვნების განვითარება, კითხვის დასმის უნარ - ჩვევის განვითარება, მთავარი და მეორეხარისხოვანი თემების გამიჯვნა, მოტივაციის ამაღლება, კითხვის, წერისა და მოსმენის უნარ - ჩვევების განვითარება, შეჯამება - ტესტირება, მასწავლებლის დაკვირვება, მოსწავლისა და მასწავლებლის თვითშეფასება, კომეტარი, განმსაზღვრელი შეფასება (ქულა).
|
წლის განმავლობაში განსახილველი ძირითადი თემები - თანმიმდევრულად დალაგებული და დაჯგუფებული
1. I თავი - ისმინე, სწავლის მძებნელო!
2. II თავი - რა შეუძლიათ ლექსებს?
3. III თავი - თვალსაზრისი.
4. IV თავი - ბალად-ლექსად გადმოცემული ამბავი.
5. V თავი - ხალხური ლეგენდა - პოეტური შთაგონების წყარო.
6. VI თავი - კავშირი ბუნებასთან.
7. VII თავი - სიმღერებად ქცეული ლექსები.
8. VIII თავი - წერილი.
9. IX თავი - ჩემი ოჯახი.
10. X თავი - ჩემი სკოლა.
11. XI თავი - პოეზია და მუსიკა
12. XII თავი - პოზიცია
13. XIII თავი - მკითხველის თეატრი.
14. XIV თავი - ლიტერატურული პარალელი.
15. XV თავი -როგორ ვიკითხოთ სასწავლო და საინფორმაციო ლიტერატურა.
16. XVI თავი - რისთვის წერენ მემუარებს?
17. XVII თავი -ისტორიული პოემა.
18. XVIII თავი - ვისწავლოთ გზამკვლევის შედგენა.
19. XIX თავი - ვიცით თუ არა სავეფხისტყაოსნე წერა - კითხვა?
20. XX თავი - სიბრძნის ძიებაში.
|
მოსალოდნელი შედეგები (იმ ცოდნისა და უნარ-ჩვევების ჩამონათვალი, რომელსაც უზრუნველყოფს საგნის სწავლება
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე ჩაინიშნავს ძირითად ფაქტებსა და დებულებებს და სვამს ადეკვატურ კითხვებს. ამოიცნობს მოსაუბრის საკომუნიკაციო ამოცანას. წარმოადგენს ზეპირი ინფორმაციის სხვადასხვა ვერსიას.
ჯგუფთან ერთად ამზადებს სადისკუსიო თემას, ამუშავებს, საუბრისას შემოიფარგლება კონკრეტული თემით, უძღვება მინი - დისკუსიას.
მართებულად იყენებს სინტაქსურ კონსტრუქციებს, გადაჰყავს პირველ პირში მონათხრობი მესამე პირში.
კითხულობს მხატვრულ და არამხატვრულ ტექსტებს სხვადასხვა მიზნით, ალაგებს ფაქტებსა და მოვლენებს, ამოიცნობს მთავარ აზრს, გამოაქვს დასკვნა, აკეთებს რეზიუმეს.
ამოიცნობს ტექსტის მიზანს, მსჯელობს სათაურისა და ტექსტის ურთიერთმიმართებაზე. გამოყოფს სიუჟეტში მოქმედების განვითარების საფეხურებს.
ამოიცნობს და განმარტავს მეტყველების ტიპებს, პერსონაჟთა სახეებს.
ინფორმაციის მოძიების მიზნით ტექსტში ეძებს საყრდენებს, საკვანძო სიტყვებს.
გადმოსცემს საინფორმაციო წერილს, საქმიან ტექსტს, შთაბეჭდილებებს, ანოტაციას.
სწორად იყენებს აბზაცს და სხვა სტრუქტურულ მახასიათებლებს, იცავს მართლწერისა და პუნქტუაციის წესებს.
|
შ.პ.ს საერო საშუალო სკოლა - კომპლექსი ,,,სადუნი"
2015 - 16 სასწ. წ.
|
სასწავლო საგნის დასახელება
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
მასწავლებლის სახელი, გვარი და საკონტაქტო ინფორმაცია
|
მაია კორშია
ტელ: 593 25 15 94
ელ. ფოსტა: maka.korshia@mail.ru
|
სწავლების კლასი
|
V
|
სწავლის საფეხური
|
დაწყებითი
|
საგნის სტატუსი
(სავალდებულო; არჩევითი; ფაკულტატური/კლუბი)
|
სავალდებულო
|
სასწავლო კურსის ხანგრძლივობა
|
მთლიანი სასწავლო წელი (ორი სემსეტრი)
|
შეფასების მეთოდები და კრიტერიუმები
|
განმსაზღვრელი
|
კვირეული დატვირთვა
|
5 სთ.
|
შემაჯამებელი დავალების სავალდებულო მინიმალური რაოდენობა
|
8
|
საკონტროლო
| |
ლაბორატორიული
|
_
|
გაკვეთილის ტიპები
|
ინტეგრირებული, ახსნითი, ლექციური, გასვლითი, შემაჯამებელი...
|
გაკვეთილის ორგანიზება
|
ინდივიდუალური და წყვილებში მუშაობა, ჯგუფური მუშაობა, საკლასო მუშაობა აქტივობების გამოყენებით
|
სავალდებულო ლიტერატურა (ავტორი; გამომცემლობა)
|
ვ. როდონაია - ქართული ენა და ლიტერატურა
|
დამატებითი ლიტერატურა და სხვა სასწავლო მასალა
|
ა. შანიძე. ლ. კვაჭაძე - ქართული ენა
|
წლიური გამოცდა
|
_
|
გამოსაყენებელი აქტივობები
|
გამოწვევა - ,,გონებრივი იერიში, კითხვა - პასუხი, მსჯელობა - დისკუსია, მინი ლექცია, პაუზებით კითხვა, ბლუმის ტაქსონომია, ვენის დიაგრამა, სხვადასხვა ტიპის სქემები, ინტერნეტ - საიტები, ,,სლაიდები“...
|
კლასში განსაკუთრებული საჭიროებების მქონე ბავშვის არსებობის შემთხვევაში ინდივიდუალური საჭიროებისადმი გეგმის ადაპტირება
|
ერთი მოსწავლე
იხ. დანართი ორ ფურცლად
|
სასწავლო საგნის მიზანი და ამოცანები
· ქართული ენისა და ლიტერატურის სწავლების ძირითადი მიზანია, მოსწავლეებს განუვითარდეს ასაკის შესაფერისი ტექსტების მოსმენის, წაკითხვისა და ინტერპრეტაციის უნარ - ჩვევები, შეძლონ კითხვის სტრატეგიების გამომუშავება, ტექსტის დეტალებზე დაკვირვება, წარმოსახვის უნარის გამომუშავება.
· ასევე უნდა შეძლონ შინაარსის ვრცლად და მოკლედ გადმოცემა, ტექსტის შედარებითი ანალიზი, მთავარი აზრისა და დეტალების ამოცნობა, საკვანძო სიტყვებზე დაყრდნობით შინაარსის გადმოცემა.
· წინადადების ინტონაციასა და სასვენ ნიშნებზე მუშაობა; ჟანრის სპეციფიკის უნარ - ჩვევის განვითარება, მხატვრულ სახეებზე დაკვირვება, პერსონჟების შედარებითი დახასიათება.
· მეტყველების ნაწილებზე მუშაობა.
პიროვნების საერთო კულტურა, საკომუნიკაციო და პროფესიული უნარ - ჩვევები მშობლიური ენის საფუძველზე ყალიბდება. ის ქმნის იმ ძირითად ბაზისს, რომელსაც ეფუძვნება ადამიანის განვითარების შემდგომი პროცესი. სწორედ ამის გათვალისწინებით განისაზღვრება ქართული ენისა და ლიტერატურის სწავლების ძირითადი მიზნები:
· განუვითაროს მოზარდს ძირითადი სამეტყველო უნარები (წერა, კითხვა, მოსმენა, საუბარი);
· გამოუმუშაოს წერითი და ზეპირი მეტყველების კულტურა;
· განუვითაროს საკუთარი აზრის ლოგიკური თანმიმდევრობით გამოთქმისა და წერილობითი ტექსტის შექმნის უნარი;
· ჩამოუყალიბოს დამოუკიდებელი შემოქმედებითი აზროვნების უნარი;
· შეაყვაროს კითხვა, გამოუმუშაოს ლიტერატურის აღქმისა და გაცნობიერების უნარი;
საგანმანათლებლო მიზნებიდან გამომდინარე, ქართული ენისა და ლიტერატურის სწავლება სკოლაში ითვალისწინებს კონკრეტული ამოცანების გადაჭრას. ეს ამოცანებია:
· კალიგრაფიული კულტურის გამომუშავება;
· ლექსიკური მარაგის შევსება - გამდიდრება;
· აზრის მკაფიოდ გამოხატვის უნარის ჩამოყალიბება;
· მსჯელობის უნარის განვითარება;
· სააზროვნო მოქმედებათა განვითარება;
· მრავალფეროვანი ტექსტების შესწავლისა და გააზრების უნარის ჩამოყალიბება;
· დისკუსიებში მონაწილეობა;
· ტექსტის ანალიზის უნარის განვითარება;
· სხვადასხვა რესურსით სარგებლობა;
· ორთოგრაფიული და პუნქტუაციური ნორმების სათანადოდ გამოყენება;
· ნაწარმოებში ასახული პრობლემატიკის მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.
|
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგი და განსავითარებელი კომპეტენციები
· მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს ასაკის შესაფერისი სირთულის ტექსტები და განარჩიოს ერთმანეთისაგან ფაქტები და დამოკიდებულებები. დასვას კითხვები მოსმენილის გასააზრებლად, იპოვის მსგავსება - განსხვავება.
· ჯგუფთან ერთად მოამზადოს ზეპირი გამოსვლა, გამოხატოს საერთო აზრი, მიზნის შესაბამისად აირჩიოს სასაუბრო.
· შეუძლია ენობრივ - გრამატიკული ფორმების აღქმა და მათი მართებულად გამოყენება შესაბამის სამეტყველო სიტუაციებში.
· შეუძლია ესთეტიკურად შეაფასოს ლიტერატურული ნაწარმოები.
· შეუძლია სადისკუსიო სტრატეგიების ამოცნობა და გამოყენება, საკამათო თემის არჩევა, დისკუსიის წესების განსაზღვრა.
· შეუძლია სხვადასხვა სახის არამხატვრული ტექსტების წაკითხვა - გააზრება, ადეკვატურად გაგება - გაანალიზება.
· წაკითხული ტექსტის ინტერპრეტაცია.
· ტექსტებში ენობრივი თავისებურებების ამოცნობა.
მორფოლოგიური აგებულების მიხედვით სიტყვების შედარება, ამოცნობა მეტყველების ნაწილებისა, გარჩევა ზმნის უმთავრესი კატეგორიების.
· შეუძლია სხვადასხვა სახის ტექსტების დამოუკიდებლად შექმნა, თემის არჩევა, მიზნისა და აუდიტორიის განსაზღვრა.
· მართებულად იყენებს გრამატიკულ წესებს და იცავს მართლწერის ნორმებს, სალიტერატურო ენის ნორმებს და აკეთებს კორექტურას.
|
ძირითადი მეთოდები, რომლებიც გამოყენებული იქნება ამ საკითხების შესწავლისა და შეფასებისას
წინარე ცოდნის გააქტიურება, მასალის მთლიანობაში აღქმა - გააზრება, კრიტიკული - ანალიტიკური აზროვნების განვითარება, კითხვის დასმის უნარ - ჩვევის განვითარება, მთავარი და მეორეხარისხოვანი თემების გამიჯვნა, მოტივაციის ამაღლება, კითხვის, წერისა და მოსმენის უნარ - ჩვევების განვითარება, შეჯამება - ტესტირება, მასწავლებლის დაკვირვება, მოსწავლისა და მასწავლებლის თვითშეფასება, კომეტარი, განმსაზღვრელი შეფასება (ქულა).
|
წლის განმავლობაში განსახილველი ძირითადი თემები - თანმიმდევრულად დალაგებული და დაჯგუფებული
1. I თავი - გოგონები და ბიჭები.
2. II თავი - დედა, მშობლიური გარემო.
3. III თავი - სახელოვანი წინაპრები.
4. IV თავი - შოთა და საბა.
5. V თავი - რა ხდება ზღაპარში?
6. VI თავი - ადამიანი და ბუნება.
7. VII თავი - პირისპირ.
|
მოსალოდნელი შედეგები (იმ ცოდნისა და უნარ-ჩვევების ჩამონათვალი, რომელსაც უზრუნველყოფს საგნის სწავლება
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე აქტიურად იყენებს ფრაზეოლოგიზმებს, სიტყვათა ლექსიკურ კავშირებს, აწარმოებს ახალ სიტყვებს, შესაბამისად მდიდარია მოსწავლის ლექსიკური მარაგი.
განარჩევს ბრუნვის ფორმათა მრავალფეროვნებას, ადარებს სიტყვებს მორფოლოგიური თვალსაზრისით.
ჯგუფთან ერთად გეგმავს საკომუნიკაციო ამოცანას, სადისკუსიო სტრატეგიებსა და ხერხებს, მოიპოვებს მასალას, ამუშავებს.
ადგენს მიზნობრივ ტექსტებს.
იაზრებს ტექსტის სათაურს, განარჩევს მთავარსა და მეორეხარისხოვან პერსონაჟებსა და თემებს.
მსჯელობს მისთვის საინტერესო საკითხების შესახებ და გამოხატავს საკუთარ პოზიციას.
ლექსიკონების გამოყენებით ცდილობს უცნობი სიტყვებისა და გამოთქმების მნიშვნელობების გარკვევას.
ისმენს და გამოხატავს საკუთარ შთაბეჭდილებებს.
ჯგუფთან ერთად ირჩევს საკამათო თემას და მოიძიებს ვიზუალურ მასალას სადისკუსიო თემის შესახებ.
ასახელებს ტექსტის მთავარ საკითხებს, ახასიათებს პერსონაჟებს, ამოკრებს კონკრეტულ ინფორმაციას (სად, როდის, რამდენი, როგორი...), გამოაქვს დასკვნა.
წერისას თანმიმდევრობით გადმოსცემს ფაქტებსა და მოვლენებს.
განასხვავებს და სათანადოდ იყენებს სხვადასხვა სტილისთვის დამახასიათებელ ენობრივ - გრამატიკულ საშუალებებს.
|
No comments:
Post a Comment
კომენტარი