12.1.16

შეფასების კრიტერიუმები


ქართული ენა და ლიტერატურა
შეფასების კრიტერიუმები - X, XI, XII კლასები




                                                             



 შეფასების კრიტერიუმები                                                      
X კლ.
შეფასების რუბრიკა
I დონე
(8-10 ქულა)
II დონე
(6-7 ქულა)
III დონე
(4-5 ქულა)
IV დონე
(1-3 ქულა)
საპრეზენტაციო
უნარების  შეფასების რუბრიკა

წარმოადგენს საპრეზენტაციო მოხსენებას, მიმართავს შესაბამის ტაქტიკას და იცავს სამეტყველო ქცევის ეთიკურ ნორმებს. ზეპირი კომუნიკაციისთვის იყენებს ეფექტურ ხერხებს, აანალიზებს და აფასებს.
არ იცნობს საკომუნიკაციო სტრატეგიებს და იყენებს მხოლოდ რამდენიმეს, უჭირს  მათი შესაბამისად გამოყენება, არაადეკვატურად განიხილავს კონკრეტულ საკითხებს.

საუბრობს მეტ - ნაკლებად გამართულად, ასევე ნაკლებად ახერხებს აუდიტორიასთან კონტაქტის დამყარებას, ვერ ახერხებს კრიტიკულად ანალიზს.
უჭირს საუბარი, სათქმელის გადმოცემა,  ვერ პასუხობს  დასმულ კითხვებს, ლექსიკა მწირია, არ არის თანმიმდევრული.
მსჯელობაში მონაწილეობის შეფასების რუბრიკა
მსჯელობს გარკვევით, მსჯელობის დაწყებამდე აყალიბებს თეზისს, ამყარებს მიზეზ -შედეგობრივ კავშირს მოვლენებსა და ფაქტებს შორის, გააზრებულად იყენებს მსჯელობისათვის შესაბამის არავერბალურ საშუალებებს, აუდიტორიას სთავაზობს პრობლემის გადაჭრის საკუთარ ვერსიას.
აყალიბებს მსჯელობის თემასა და თეზისს, შესაბამისად იყენებს მსჯელობის არავერბალურ საშუალებებს, გამოთქვამს საკუთარ მოსაზრებას მოსმენილზე დაყრდნობით.

უჭირს მსჯელობის წარმართვა, იცავს ელემენტარულ წესებს, ვერ ახერხებს არგუმენტირებას სათანადო მაგალითების მოხმობით, არა აქვს საკუთარი ვერსიები მსჯელობის უკეთ წარმართვისათვის.


უჭირს გამართულად საუბარი, რადგან
მისი ლექსიკა მწირია, შესაბამისად  მსჯელობაც არათანმიმდევრული, ვერ ასაბუთებს,  ვერ გამოჰყოფს თეზისს, არ იყენებს არგუმენტირებას.
წერის უნარის  შეფასების რუბრიკა
წერს სხვადასხვა მიზნითა და სხვადასხვა აუდიტორიისათვის, ქმნის მხატვრულ ტექსტს მოცემული პირობის მიხედვით,  წერს გამოხმაურებას წაკითხულის გარშემო, იყენებს წერის სტრატეგიებს ნაწერის ორგანიზებისათვის.
უჭირს მოცემული პასუხის თანმიმდევრულად წარმოდგენა, ასევე
ნაწერის ორგანიზება, არაადეკვატურია მისი არგუმენტირება და მოყვანილი მაგალითები.


ვერ იყენებს წერის სტრატეგიებს, არ არის თანმიმდევრული, ვერ აგებს ნაშრომს და არ გამოირჩევა დამოუკიდებლად აზროვნების უნარითა და ერუდიციით.

ნაწერი შეუსაბამოა, არაადეკვატურად განხილული, არ ჩანს მსჯელობა, კავშირი დარღვეულია და აზრთა ლოგიკური თანმიმდევრობა დაუცველი. არ იცავს მართლწერის წესებს.


                                                               შეფასების კრიტერიუმები                                       

XI კლ.
შეფასების რუბრიკა
I დონე
(8-10 ქულა)
II დონე
(6-7 ქულა)
III დონე
(4-5 ქულა)
IV დონე
(1-3 ქულა)
საპრეზენტაციო
უნარების  შეფასების რუბრიკა

წარადგენს საჯარო მოხსენებას, ურთიერთობს აუდიტორიასთან, აფასებს კრიტიკულად, ანალიტიკურად მოაზროვნეა, ინფორმირებულია და აქვს უნარი ამ ინფორმაციის მიზანმიმართულად გამოყენებისა.
ნაკლებად იყენებს საპრეზენტაციო უნარ - ჩვევებსა და საკომუნიკაციო სტრატეგიებს, ვერ ახერხებს საკუთარი შესაძლებლობების გამოვლენას, ვერ ახერხებს გადაწყვეტილების ორიენტირებას.
ვერ ახერხებს წარდგენასა და შესაფერისი ინტერესების გამოვლენას, არ ავლენს ინდივიდუალურ მიმართებას კონკრეტულ საკითხებთან.
ვერ ახერხებს ინფორმაციის ადეკვატურად გამოყენებას. არ არის აქტიური. ვერ პასუხობს საპრეზენტაციო კითხვებს.
მსჯელობაში მონაწილეობის შეფასების რუბრიკა
იყენებს საჯარო გამოსვლას ეფექტიანობის გასაძლიერებელ საშუალებასა და საკომუნიკაციო სტრატეგიებს, აანალიზებს ტექსტებს თემების, იდეებისა და პრობლემატიკის თვლასაზრისით.
შეუძლია გამოიყენოს ეფექტური სტრატეგიები, მოხდინოს მათი არჩევა, ნაწილობრივ გააანალიზოს ტექსტები ინფორმაციულობის თვალსაზრისით.
მსჯელობისას იცავს ელემენტარულ წესებს, ვერ ახერხებს არგუმენტირებას, სათანადო მტკიცებულებების მოხმობას.
მისი ლექსიკა მწირია, ვერ ახერხებს ლოგიკური თანმიმდევრობით წარმართოს მსჯელობა, ვერ გამოჰყოფს კონკრეტულ საკითხებსა და ვერ პასუხობს  კითხვებს.
წერის უნარის  შეფასების რუბრიკა
აანალიზებს წერილობით მხატვრულ ნაწარმოებს, შეუძლია სხვადასხვა სახის ესეს წერა, რეცენზიის დაწერა, არამხატვრული ტექსტების შეთხზვა, ადეკვატურად იყენებს გრამატიკულ საშუალებებს.
უჭირს ნაწერის ორგანიზება, ასევე სხვადასხვა სახის ესეს შექმნა, არასათანადოდ იყენებს გრამატიკულ საშუალებებს, დარღვეულია ლოგიკური თანმიმდევრობა.
ვერ იყენებს წერის სტრატეგიებს ნაწერის ორგანიზებისათვის, არაადეკვატურად იყენებს ენობრივ საშუალებებს, ვერ ახერხებს ტექსტების შეთხზვას.
ვერ ახერხებს ნაწარმოების წერილობით გაანალიზებას, ვერ წერს ესეს კონკრეტული მიზნისა და აუდიტორიის განსაზღვრით. უშვებს ბევრ შეცდომას.


                                                                შეფასების კრიტერიუმები                                                        
 XII კლ.
შეფასების რუბრიკა
I დონე
(8-10 ქულა)
II დონე
(6-7 ქულა)
III დონე
(4-5 ქულა)
IV დონე
(1-3 ქულა)
საპრეზენტაციო
უნარების  შეფასების რუბრიკა

წარადგენს პროექტს აუდიტორიის წინაშე, კრიტიკულად აანალიზებს  და აფასებს მას, ამოიცნობს და იყენებს პრეზენტაციის შესაბამის ხერხებს, იყენებს  სხვადასხვა სტარატეგიებს წარდგინებისას.
შეუძლია გამოიყენოს საპრეზენტაციო სტარატეგიები, თუმცა არაადეკვატურად შეუსაბამოდ. ნაკლებად ახერხებს ანალიზს, სინთეზს, აუდიტორიის განსაზღვრას.
ვერ ახერხებს პროექტის წარდგენას, კრიტიკულად  ანალიზს, უჭირს ამოიცნოს საპრეზენტაციო შესაბამისი ხერხები.
ვერ ახერხებს საპრეზენტაციო უნარ - ჩვევების გამოვლენას და აუდიტორიასთან კავშირს, ვერ პასუხობს  კითხვებს.
მსჯელობაში მონაწილეობის შეფასების რუბრიკა
იყენებს საჯარო გამოსვლას ეფექტიანობის გასაძლიერებელ საშუალებასა და საკომუნიკაციო სტრატეგიებს, მსჯელობისას შეუძლია შეხედულებათა და ფასეულობათა შედარება, მსჯელობისას იყენებს ეფექტურ სტრატეგიებს.
შეუძლია გამოიყენოს ეფექტური სტრატეგია მსჯელობისას, უჭირს კომუნიკაცია აუდიტორიასთან, ასევე შეხედულებათა გადაფასება, შეუძლია გააანალიზოს, რა გავლენას ახდენს კონკრეტული საკითხი აუდიტორიაზე.
უჭირს მსჯელობის წარმართვა, ვერ ფლობს შესაბამის სტარატეგიებს პრეზენტაციის ეფექტური წარმართვისათვის, მსჯელობა არალოგიკურია, კავშირ - ურთიერთობები - დარღვეული. ვერ ახდენს შეხედულებათა გადაფასებას.

ლექსიკა ღარიბია,  შესაბამისად ვერ ახერხებს მსჯელობა აწარმოოს ლოგიკური თანმიმდევრობით,  ვერ ასაბუთებს საკუთარ პოზიციას, ან არა აქვს. არ გააჩნია ანალიზისა და სინთეზის უნარი.
წერის უნარის  შეფასების რუბრიკა
წინასწარ შერჩეულ თემაზე, შეუძლია დაწეროს სამეცნიერო ნაშრომი, რეფერატი რამდენიმე წყაროს გამოყენებით, ანალიზის დაწერა და წერის დროს შესაბამისი სტრატეგიების გამოყენება.
უჭირს წყაროთა გამოყენებით ნაწერის ორგანიზება და სათქმელის ჩამოყალიბება, არათანმიმდევრულია მსჯელობისას. მისი ანალიზი არ გამოირჩევა გრამატიკული საშუალებეის გამოყენებით
ვერ იყენებს წერის სტრატეგიებს, არაადეკვატურია მის მიერ გამოყენებული ენობრივ - გრამატიკული საშუალებები, ვერ ახდენს არგუმენტირებას კონკრეტული მაგალითების მოხმობით.
ვერ წერს ესეს  კონკრეტული მიზნისა და აუდიტორიის განსაზღვრით, ლექსიკა მწირია, არ იცავს მართლწერის წესებს, დარღვეულია აბზაცთა თანმიმდევრობა.


No comments:

Post a Comment

კომენტარი